Mijn reis als au pair in Australië

Laatste blog

Hierbij mijn laatste blog :(

De laatste 2 weken van mijn grote avontuur vonden plaats in Nieuw Zeeland. Dit prachtige land heeft echt mijn hart gestolen! De natuur is zo ongelofelijk mooi en er zijn zo veel gave dingen te doen. We zijn het hele Zuidereiland rondgereden met opnieuw een campervan van Jucy, dit keer zelfs een iets grotere door een upgrade. Helaas hebben we er wel veel problemen mee gehad.. Zo kon je nauwelijks harder dan 80 rijden zonder dat de motor heel veel lawaai ging maken, was de waterpomp stuk en de koelkast deed het niet. Gelukkig hebben we hier wel aardig wat geld voor terug gekregen :)

Een dagje Christchurch was leuk om mee te beginnen, maar zeker ook wel weer genoeg. Na een mooi winkelgebied, een paar prachtige kerken/huizen en de botanical gardens, heb je het meeste wel gezien. Christchurch is een aantal jaar geleden getroffen door een zware aardbeving en dat zie je ook nog wel terug. In het centrum is al wel veel opgeknapt, maar verder vond ik het niet een hele bijzondere stad.

Na Christchurch zijn we doorgereden naar Kaikoura. Dit is een erg gezellig kustdorpje en de dingen die je daar kan doen, hebben dan ook vooral te maken met de zee. Kaikoura is de enige plek op de wereld waar je de sperm whale kan zien, dus die hebben we maar even opgezocht. Wat zijn die beesten ongelofelijk groot! Ze komen maar heel even boven en leven verder diep in de zee. Super indrukwekkend! Maar het allervetste wat we daar gedaan hebben, is toch wel het zwemmen met dolfijnen (zie filmpje insta en facebook). Je wordt los gelaten in een groep met wel 200 dolfijnen en je zwemt midden tussen deze wilde beesten. Je moet schreeuwen om ze nieuwsgierig te maken, en nieuwsgierig zijn ze zeker. Ze komen echt even kijken wat daar zwemt, en sommige spelen zelfs met je. Dit was zo'n geweldige ervaring!

De volgende dag door naar het Abel Tasman National Park. Een prachtig natuurpark waar je niet kan komen met de auto. Dus wij zijn eerst in een zeekano gestapt om dit prachtige park vanaf het water te zien. Daarna konden we met de boot verder het natuurpark in en hebben we een prachtige hike kunnen doen.

De volgende stop was Franz Josef Glacier. Hier regende het de hele dag, maar we hadden wat tijd over. Dus waarom niet naar heerlijke hot pools? Het is totaal niet te vergelijken met een spa in Nederland, maar het was wel even heerlijk relaxen in een super warm bad. De volgende dag zouden we de heli hike hebben, maar omdat het weer zo slecht was gebeurde waar we al bang voor waren. De tour werd gecanceld.. We werden op een wachtlijst gezet met 20 mensen voor ons, dus hebben we het naastgelegen Fox Glacier gebeld. Hier konden we dezelfde middag nog wel mee op een heli hike, dus toen was het hopen dat het weer beter werd. In de ochtend hebben we een prachtige hike richting de Franz Josef Glacier gemaakt en daarna door gereden naar Fox Glacier. We hebben zo veel geluk gehad, want wij waren de eerste tour die naar boven ging! Het was zo gaaf! Ten eerste was het in een helicopter zitten natuurlijk al zo ontzettend leuk. Nadat we allemaal boven op het ijs waren, hebben we een super gave hike gedaan. Na een tijd hoorde we via de porto dat we snel weer terug naar beneden moesten lopen, want het begon dicht te trekken. In een aardig tempo gingen we naar beneden. We zagen de helicopter landen toen we op zo'n 50 meter van de landingsplaats vandaan waren. Nog geen 10 seconde later steeg de helicopter weer razendsnel op en was weg. Weer 10 seconde later was het helemaal dicht getrokken. En daar sta je dan.. We keken elkaar echt even aan van oh en nu? De helicopter kon niet meer omhoog door de wolken heen, dus onze enige opties waren naar beneden lopen, of blijven slapen. De guides besloten dat we eerst maar eens naar beneden moesten lopen om te kijken of het daar open trok. Wij waren natuurlijk blij met een extra hike :) Ongeveer 10 minuten nadat we beneden waren kon de helicopter ons weer oppikken. Avontuur was het zeker!

Na Fox Glacier hadden we een reisdag naar Milford sound. Een reisdag in Nieuw Zeeland is echt helemaal niet erg, omdat het landschap zo prachtig is. Het landschap lijkt anders om de paar uur en we hebben een paar leuke stops gemaakt. Zo hebben we pancake rocks, blowholes, en prachtige blue pools gezien. Ik vind de blauwe meren, met op de achtergrond bergen met soms sneeuw, echt het allermooiste om te zien. Ook Milford Sound is een prachtig natuurgebied. Helaas regende het wel, maar ergens maakte dat het ook wel weer heel mooi. We hebben een heerlijke boottocht gemaakt door dit gebied.

Na al deze prachtige natuurgebieden was het tijd voor weer een stad. Daarnaast was het ook mijn verjaardag! Queenstown is echt een super gezellige stad, waar ik mijn verjaardag heel goed heb kunnen vieren. Ook heb ik één van de vetste dingen ooit gedaan om mijn nieuwe jaar goed in te luiden. We hebben de Nevis Swing gedaan (zie filmpje social media). Dit is de grootste swing ter wereld waarbij je een 70 meter vrije val maakt en 300 meter swingt. Echt geweldig! Ook zijn we met de gondola omhoog gegaan, waar je een prachtig uitzicht hebt over Queenstown en omgeving, en je bovenaan de berg kon karten. Een super leuke verjaardag dus!

De volgende dag zijn we via Lake Pukaki en Lake Tekapo, beide mega blauw en ongelofelijk mooi, terug gereden naar Christchurch. En toen was het tijd om naar huis te gaan. Ik stapte met een heel dubbel gevoel het vliegtuig in. Ergens wil ik dit ongelofelijke leuke leven niet achterlaten, maar ik heb zo'n zin om vrienden en familie weer te zien. Anne en ik hadden eerst een lange overstap in Dubai. Dit is zo'n bijzondere stad om te zien. We zijn op het hoogste gebouw en de grootste mall van de wereld geweest. Vanuit die 148ste verdieping kon je aan de ene kant de woestijn zien, en aan de andere kant de mega moderne gebouwen. Het is ook zo schoon dat alles wel nep lijkt, het klopt gewoon niet helemaal. Maar het was een hele leuke overstap!
Op Dubai begonnen ook de zenuwen voor mijn aankomst in Nederland. Nadat we dan ook echt geland waren op Schiphol werden die zenuwen alleen maar veel groter en kon ik mijn tranen niet meer inhouden. Toen ik door de schuifdeuren liep stonden er echt veel meer mensen dan ik had verwacht. Ik vind het zo lief dat al die mensen gekomen waren en ik was zo blij om ze te zien. Ook heb ik zo snel mogelijk mijn eerste kroket sinds een jaar uit de muur getrokken. Blijer kon je me niet maken ;)

Inmiddels heb ik al weer aardig wat vrienden en familieleden gezien en het voelt zo goed. Ik vind het heerlijk in mijn eigen huisje en ik ben zo blij dat mijn lieve Bibi ook weer bij me is. Ik heb nog wel een beetje last van mijn jetlag en elke avond wil ik zo weer op het vliegtuig terug stappen, maar ik ben ook benieuwd naar wat de toekomst mij hier gaat brengen. Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe baan en ik geniet ontzettend van mijn lieve vrienden en familie :)

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen van mijn blog en de leuke reacties die ik altijd krijg! Dit was een geweldig avontuur.. Op naar het volgende!

Reacties

Reacties

Debby

He Sophie, wat leuk om mee te genieten via de blog, erg jammer dat je avontuur erop zit, veel succes met het vinden van een nieuw avontuur!!! X

Mam

Wat een mooi laatste verhaal. Het was een prachtig jaar voor jou en snappen dat je het soms mist. Maar in Nederland ga je vast ook weer hele mooie dingen meemaken. XXX

Hans Hinfelaar

Schitterend, dat laatste bericht van jou Sophie. Als ik dit lees dan komt alles weer bij mij op, Oma Greet en ik zijn in 2001 in dezelfde plaatsen op het zuidelijke eiland van Nieuw Zeeland geweest. Op de heenreis en de terugreis verbleven we nog in Singapore. Dit was nog voodat de aardbevingsramp in Christchurch plaatsvond, Kom onze foto-albums maar eens bekijken! Wij maakten een onvergetelijke reis met een comfortabele camper, de reis was door de ANWB voorbereid en er was een gidsfamilie die we op de campings 's avonds steeds terugzagen, samen met de rest van het gezellige gezelschap.
Fijn dat we je zondag j.l. weer gezond terugzagen, lekker bruin! groeten Opa H.

Marc

Dankjewel dat we het allemaal een beetje konden mee-bevelen! Nogmaals: super kanjer :)!

Marjolein

Hi Sophie, dank voor de prachtige verhalen en succes met het zoeken naar weer nieuwe uitdagingen!

Nelleke van der Veen

Dag Sophie,
dank voor alle foto's, filmpjes en vooral de vele reisverslagen.
Ik wens je succes voor de toekomst en hoop, dat je gauw nieuw en interessant werk mag vinden.
Groet van oti van Anne.

Sylvia

Super leuk dat ik je geweldige avonturen kon volgen via je blog! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active