Mijn reis als au pair in Australië

Oostkust Australië

Hier zit ik dan, opnieuw vanaf het vliegveld in Sydney. Deze keer om naar Nieuw Zeeland te vliegen! Wat ook betekend dat het allerlaatste deel van dit grote avontuur is ingegaan..

Afgelopen 3,5 week heb ik samen met Anne de oostkust van Australië afgereisd. We zijn begonnen in Cairns, waar we elkaar na bijna een jaar weer zagen. Opnieuw was het heel fijn om iemand van thuis te zien en de tranen vloeiden dan ook weer lekker.

Nadat we onze campervan hadden opgehaald (genaamd Henry ;)), zijn we begonnen met de reis. In Cairns zouden we eigenlijk een tour naar het greet barrier reef doen. Ik zou daar een duik maken en Anne gaan snorkelen. Helaas was het weer zo slecht dat onze tour geannuleerd werd. Omdat we daar niet echt speling in de tijd hadden, konden we de tour helaas niet op een andere dag inhalen. In plaats van het reef, zijn we gaan raften in de stromende regen, dwars door het regenwoud! Dit was super gaaf en helemaal passend bij het weer. Helaas bleef het slechte weer ons de eerste tijd achtervolgen, waardoor we af en toe de hoop even aan het verliezen waren. Tours werden gecanceld en het nieuws sprak over een cycloon.. Maar het weerbericht klopte ook niet altijd, dus het enige wat we konden doen was hopen op een wonder.

Gelukkig hield de regen op, op de dag dat onze tour naar de Whitsundays begon. We hebben echt ongelofelijk geluk gehad dat we die dagen strak blauwe lucht hadden. De Whitsundays is een eilandengroep en dus was onze tour op een boot. Slapen in een heel klein hutje en af en toe zeeziek zijn, viel echt in het niet als je ziet hoe mooi het daar is. De zonsondergang is werkelijk prachtig, de stranden zijn hagelwit, en ik heb nog nooit tussen zo veel vissen gezwommen. Ook hebben we samen op een paddle board gestaan en gelopen op Whitehaven beach. Het was een geweldige tour!

Werkelijk een uur nadat we terug waren gekomen van de tour, zaten we in de bus op weg naar onze skydive.. De datum van de skydive was ook veranderd door het weer, maar gelukkig kon het vlak na de Whitsundays. Omdat het zo snel na de geweldige tour was, hebben we helemaal geen tijd gehad om zenuwachtig te worden. Pas in het mini vliegtuigje, met je gear aan en twee excited instructors achter ons, werden we aardig zenuwachtig. En dan gaat het moment van springen heel snel. Benen uit het vliegtuigje, hoofd naar achter en jump. Die vrije val is echte geweldig. Het gaat mega snel en je kan nauwelijks bewegen, maar de snelheid en het uitzicht is zo gaaf! Na een paar seconden klapt de instructor de parachute uit en vlieg je al zwevend naar beneden. Ik heb zelfs nog even mogen sturen, en ik heb natuurlijk vooral genoten van het mooie uitzicht. Eenmaal op de grond zit je zo vol adrenaline, ik zou het zo weer doen!

Na dit geweldige moment hadden we maar 1,5 dag om 11 uur te rijden, dus konden we even bijkomen. Eenmaal bij Noosa aangekomen, begon de dag later de tour naar Fraser Island. Daar deden we opnieuw een 3-daagse tour maar deze keer in 4WD jeeps. Het leuke is dat daar geen wegen zijn en alleen maar zand, en dat we zelf mochten rijden. Op zand rijden is even wennen, maar het was super leuk om te doen! Ook dit eiland was weer zo mooi. Gouden stranden, super heldere meren en dan weer een stuk jungle. We hebben een giftige slang gezien, en de Dingo's liepen om de auto's heen. Een onwijs mooie plek!

Na deze drukke weken en geweldige tours, waren we wel toe aan wat rust. Dat hebben we gevonden bij de Sunshine Coast. Dit is een gebied met een heerlijke vakantie sfeer, prachtige stranden en gezellige restaurantjes. Hier hebben we even een lange dag strand gehad, heerlijk!

Hierna zijn we door gereden naar Brisbane. Dit is de hoofdstad van de provincie Queensland en dus eindelijk weer een grote stad. Dat was best leuk om weer een keer te hebben na zo veel natuurgebieden. Daarnaast was het ook Christmas! We hadden alleen niet zo goed ingeschat dat echt bijna alles dicht was en dat het mega rustig op straat was haha. Uiteindelijk bestond onze kerstlunch uit MacDonalds en ons heerlijke diner uit Subway.. Gezellig hebben we het in ieder geval wel gehad!

Na de stad zijn we doorgereden naar Byron Bay. Een heerlijk kustplaatsje met een chille sfeer. Hier hebben we heel spontaan een surfles genomen. Dit was de slechtste surfles die ik ooit heb gehad, maar we hebben wel lol gehad! Ook hebben we een zee kayak gedaan om dolfijnen te spotten. We hebben er eentje in de verte in een golf zien springen, maar verder helaas niet veel gezien. De spierpijn was in ieder geval wel aanwezig ;) Gelukkig konden we ook een middagje heerlijk bij de campervan op ons kleedje zitten en een boek lezen.

En toen was het alweer tijd om naar Sydney te rijden. Via de blue mountains, waar we een prachtige hike van 4 uur hebben gedaan, zijn we doorgereden naar Sydney. We kwamen op oudjaarsdag aan en omdat onze airbnb last minute was geannuleerd, hadden we geen slaapplaats. Gelukkig hadden we Henry nog wel en hebben we dus gewoon ergens op een parkeerplaats geparkeerd. Dit was uiteindelijk echt een goede plek en dichtbij waar we wilde staan om naar het vuurwerk te kijken. We hadden perfect uitzicht op de brug en het opera house. Helaas begon het te regenen vlak nadat we daar aankwamen (om 6 uur 's avonds, dus nog behoorlijk wat uur te gaan), en de moed zonk ons even in de schoenen. Het voelde even alsof we weer gewoon in Nederland waren.. Gelukkig hield het op met regenen vlak voor 9 uur, toen het eerste vuurwerk begon. Dit vuurwerk was echt al prachtig en zo bijzonder. 3 uurtjes wachten in een park met een hele leuke sfeer, gaat gelukkig zo voorbij, en om 12 uur was het dan zo ver. Gelukkig nieuwjaar!! Het mooiste vuurwerk wat ik ooit heb gezien barstte los, en het was het dan ook zeker waard om zo lang te wachten.
Op 1 januari zijn Anne en ik het jaar goed begonnen met een echte nieuwjaarsduik op Bondi Beach, samen met 1000 andere Nederlanders. Dit was zo leuk!

Daarnaast heb ik de afgelopen dagen Anne mijn stad laten zien, en het voelde ook echt nog als mijn thuis. We zijn ook nog langs mijn hostfamily geweest, het was zo fijn om nog 1 keer goed afscheid van ze te nemen. Ze hebben allemaal een speciaal plekje in mijn hart en ik ga zo ook zeker missen!

Nu is het tijd voor het laatste stukje van mijn reis. Nog 2 weken rond reizen in Nieuw Zeeland en dan is mijn avontuur over. Met een dubbel gevoel zit ik hier dan ook op het vliegveld in Sydney. Ik heb zin in mijn volgende avonturen, maar dit land, de mensen die ik ontmoet heb en de geweldige ervaringen die ik gehad heb, blijven voor altijd in mijn hart!

Reacties

Reacties

Christiene Jagtenberg

Hoi Sophie, wederom geweldige reisverhalen! En wat zie je er goed uit.
Wat een belevenissen.
Zeker vanuit het bewolkte, regenachtige Nederland.
Wat zijn je plannen na Nieuw Zeeland? Weer naar Nederland? Poeh, dat zal dan wennen zijn? maar dan kunnen we wel weer samen koffie drinken? fijne tijd verder en groetjes van Christiene

Hans Hinfelaar

Lieve Sophie,
Wat een gezellig reisverhaal stuurde je ons weer! Samen met je vriendin hebben jullie heel wat moois gezien zeg!
Nuga je nog naar Nieuw Zeeland, dat ook voor ons bekend gebied is. Wij hebben in een camper in 2001 een mooie ANWB rondreis gemaakt over het gehele zuider eiland, en daar op campings gelogeerd. Op heen- en terugreis ook Singapore bezocht. Waarschijnlijk ga jij naar het noorder eiland waarop ook de hoofdstad ligt?
En daarna kunnen wij jou weer in de armen sluiten op 20 januari, wij verheugen ons op het weerziens in Bussum. Tot over 2,5 week. Goede terugreis naar ons land hoor!
Hartelijke groet van Opa en Oma H.

Debbie

Wauw Sop, wat een geweldig verhaal weer. Fijn dat je samen met Anne deze fantastische herinneringen nog kan maken! Geniet nog even lekker samen van al het moois in Nieuw Zeeland!

Tot snel, Xx liefs en dikke kus!
Debbie

oti van der veen

Wat een prachtige belevenissen voor jullie samen en nu verder naar Nieuw-Zeeland. Het kan haast niet op. Fijn, dat je zo uitgebreid schrijft! Zo leven we helemaal mee.
Jammer genoeg kan ik het volgend verslag (video skydive) niet openen. Daar zie ik: "Oops! We kunnen de pagina die je zoekt niet vinden." Ik heb via de app van Anne de video gezien; echt indrukwekkend.
Jammer, ik hoor het naderhand nog wel. Goede reis naar Nieuw-Zeeland en een fijne tijd daar samen.
Groet ook Anne van me, Oti van der Veen

Mam

Wat een mooi verhaal en ik kan me zo voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt nu je echt australië hebt verlaten. Weet dat door iets af te sluiten er ook weer nieuwe deuren en ervaringen open gaan! Geniet nog even van New Zeeland en tot heel snel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active