Mijn reis als au pair in Australië

Thailand en Vietnam

Oeps, vergeten om na 2 weken te schrijven! De tijd vliegt ook echt voorbij.. Zo snel, dat ik nu al weer op het vliegveld terug naar Sydney zit!

Ik zal verder gaan waar ik gebleven was. Koh Lanta is ons echt heel erg tegen gevallen.. We zijn naar een strand geweest wat een van de mooiste strand van Thailand blijkt te zijn. Het was oké, maar we hebben echt veel mooiere gezien. Ook vonden we het dorpje niet echt leuk dus uiteindelijk hebben we besloten een dag eerder weg te gaan.

Na een dag reizen zijn we in Koh Samui aangekomen. We hadden besloten om een keer niet in de toeristische plaats te zitten, maar in een kleiner dorpje in een resort. Oh wat was dat lekker! We hebben 4 dagen volop genoten van zon, zwembad, strand, massages en cocktails. We zijn een avond naar een night market geweest, maar meer van het eiland hebben we niet gezien.

We waren dus goed uitgerust voor de full moon party op Koh Phangan. Dat was echt zo gaaf! Er waren vuurspuwers en er werd touwtje gesprongen en limbo gedanst met vuur. Het was echt een super leuk feestje!
Verder hebben we niet veel van koh Phangan gezien, want we zijn de dag erna door gereisd naar Koh tao.

Koh Tao is een beetje het ongeval eiland geworden.. Het begon al met dat we naar een prachtig eiland om te snorkelen waren gevaren, maar toen begon het een half uur nadat we daar waren te stormen en het is niet meer opgehouden. Het werd zelfs zo erg dat we niet met de longboot terug konden, en iedereen geëvacueerd moest worden met een ferry. De volgende dag was poging 2 om iets leuks te doen. We hadden een scooter gehuurd om de stranden van het eiland te bezoeken. Na het eerste strand, op een steile weg, ging het mis. We gleden onderuit met de scooter.. Esther viel bovenop mij en had lange kleren aan dus gelukkig viel het bij haar mee. Ik zat helemaal onder de schaafwonden.. Ik heb 3 dagen met verband gelopen en kon alleen nog maar in de schaduw bij het zwembad liggen. De vibe op het eiland vond ik wel heel leuk, maar we hebben dus helaas vrij weinig gezien.

Na 2 dagen reizen, en hoe (ik kon nog niet goed lopen en mijn backpack niet dragen dus heeft Esther 2 backpacks gedragen #fitgirl), zijn we aangekomen in Vietnam.
Hoi an is echt super leuk! Overdag kan je niet heel veel doen behalve over de markt lopen, een paar mooie gebouwen bezoeken, en naar het strand fietsen, maar de avonden maken alles goed. De lampionnen gaan aan en verlichten de straatjes. De sfeer is zo leuk! Ook hebben we een kookles gehad en hebben we natuurlijk kleding laten maken.

Daarna door naar Hanoi. Dit is echt weer een grote stad met de bijbehorende drukte en warmte. Na 2 dagen hadden we de meeste hoogte punten gezien en een leuk feestje gehad in het hostel, dus zijn we vetrokken naar sapa.

De omgeving van sapa is zo mooi! Ik heb geweldige watervallen gezien en we hebben een trekking gedaan door de rijstvelden. Dit was zwaar, maar zo mooi!

En toen waren we al weer bij de laatste plaats van onze reis. Er waren berichten van een zware storm, dus we zijn wat langer op Ha Long gebleven. Gelukkig viel het uiteindelijk heel erg mee en konden we naar Cat Ba. Daar konden we zelfs nog even op het strand in de zon liggen! We hebben een boottocht gedaan door de iconische baai met de uitstekende rotsen, heel gaaf.

En nu zit de reis er al weer op.. Ik vind het heel jammer want het was echt geweldig, maar ik heb ook wel weer zin om terug te gaan naar Sydney. Mijn avontuur gaat daar weer verder!

(Foto's volgen als ik thuis ben)

Reacties

Reacties

chris

Hoi Sophie.
Wat een mooie belevenissen op de storm en het scooter ongeluk na.
Wat een reizen maak jij. Gaaf hoor. Ben benieuwd naar de foto’s. Liefs van Christiene

Mam

Wat een avonturen heb je beleefd en heerlijk dat je zo hebt genoten van deze mooie reis. Zo super leuk dat je dat samen hebt gedaan met de dochter van weer mijn vriendinnetje.

Hans Hinfelaar

Lieve Sophie, hartelijk bedankt voor je interessante verhaal over Thailand en Vietnam. Wat fijn voor jullie om zoveel te kunnen bezoeken, ook al ging de reis niet altijd zonder kleerscheuren.... We bewaren je verhalen zuinig. Veel succes verder in Australië de rest van dit jaar, we hopen je gezond en wel weer terug te zien in ons land!!
Hartelijke groeten van Opa en Oma H.

Opa en oma graaf.

Hoi lieverd. Dat was schrikken met die scooter nog goed af gelopen gelukkig.Een echte vriendin is Esther om alles te dragen.?? . Jullie hebben echt genoten van de mooie dingen daar.Het was weer een prachtig verhaal we hebben er van genoten.xxx

Marjolein

Hi Sophie, wat een avonturen! Zo zie je veel van de wereld al is niet alles gegaan zoals gepland. Safe trip back to Sydney!

Simone

Hi lieve Dophie, ik liep wat achter op je verhalen muv wat hele mooie FB foto’s.
Wat n mooie verhalen, leuk dat je zo hebt genoten. Gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen met je scooterongeval en heb je nog van Vietnam kunnen genieten.
Geniet nog verder in Sydney. Daar blijf je. U nog even toch?
Liefs Simone

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active