Mijn reis als au pair in Australië

Thailand 1

De eerste update vanuit het mooie Thailand!

De laatste weken in Sydney zijn behoorlijk snel gegaan. Gelukkig maar, want ik was er eerlijk gezegd een beetje klaar mee.. Van het land, de stad, de mensen en mijn vriendinnen kan ik geen genoeg krijgen. Ik had alleen niet meer zo'n zin in het werk. Mijn hostfamily is nog steeds erg aardig, maar er waren gewoon wat irritaties. Kort gezegd was ik echt toe aan een break! Dus gelukkig kon ik toekijken naar 6,5 week Thailand en Vietnam, en natuurlijk naar het weerzien met Esther. Al met al zijn de weken snel gegaan en was ineens mijn laatste week aangebroken. Ik ben heel blij met het feit dat ik al mijn vriendinnen in Australië weer ga zien als ik terugkom. Als au pair zie je zoveel mensen komen en gaan, maar ik heb het geluk dat al mijn vriendinnen er straks nog zijn. Echt afscheid nemen hoefde dus niet, maar het was toch wel raar om voorlopig voor de laatste keer te stappen, te lunchen en iedereen te zien.

En dan is het moment daar. Met backpack op mijn rug naar het vliegveld. Ik had een rechtstreekse vlucht van 9,5 uur, wat goed te doen was. Ik kwam midden in de nacht op Bangkok aan en Esther pas de volgende dag. Na een kort nachtje was het zo ver, eindelijk iemand van thuis zien! Met enorm veel zenuwen heb ik staan wachten bij de uitgang. Het duurde ongelofelijk lang, want Esther haar koffer kwam als allerlaatste. En ik maar wachten in spanning.. En toen was ze daar! Ja een traantje heb ik wel gelaten. Het zo fijn om iemand echt vertrouwds even vast te houden.

Toen kon ons avontuur beginnen. Eerste twee dagen Bangkok, wat een stad is dat! Van de geur, de gebouwen, de hitte tot de mensen, één en al chaos. We zijn naar het paleis geweest, een tempel met een enorme liggende boudha en de flothing market. Ook hebben we een fietstocht gedaan, dat was echt heel leuk! We fietste door allemaal kleine straatjes en zagen zo echt iets van het authentieke Bangkok. Je kan je niet voorstellen hoe mensen daar leven.. Heel bijzonder om te zien. Ook een cocktail op een rooftop bar (de skybar uit de film the hangover) kan niet ontbreken.

Maar na 2 dagen waren we wel echt klaar met de chaos. We zijn naar Kanchanaburi gegaan en daar hebben we prachtige watervallen, de hellfire pass, the bridge over de rivier en de eerste olifanten gezien!

Daarna door naar Chiang Mai. Dit is na Bangkok de grootste stad van Thailand, maar dat merk je niet echt. De oude stad is erg leuk, met erg veel tempels. We hebben 1 dag gewijd aan het bezoeken van tempels. Man, wat zijn dat er veel en wat zijn ze allemaal prachtig! Verder zijn er heel veel marktjes, vaak met muziek en heel veel eten, heerlijk! We hebben een dag een scooter gehuurd. Op het moment dat we door het donkerste stuk van de jungle reden, kregen wij uiteraard een tropische regenbui over ons heen. Er stond letterlijk een laagje water in mijn schoenen!
Verder hebben we olifanten gewassen in de rivier, zijn naar een longneck stam (vrouwen met gouden ringen om hun nek) geweest, ik heb geziplined door de jungle, naar een kattencafe gegaan, een ladyboyshow gezien en eindelijk weer samen uit geweest.

Na bijna een week Chiang Mai waren we wel toe aan strand, dus zijn we naar Phuket gevlogen. Gelukkig hadden we hier maar 1 nacht geboekt want ik vond dit helemaal niks. Een super druk strand en een strip waar bordjes met seksshows je letterlijk in je gezicht worden geduwd.

We zijn gelijk de volgende ochtend vroeg naar Koh Phi Phi gevaren en daar 2 nachten gebleven. Eindelijk het eerste echte witte strand met blauwe zee. De stranden die we gezien hebben waren prachtig en ik heb nog nooit zulke mooie vissen gezien met snorkelen. Ook, zoals algemeen bekend, was het strandfeest op Phi Phi super leuk!

Nu lig ik hier bij het zwembad op Koh Lanta. Morgen gaan we dit eiland verder verkennen. Ik zal proberen over 2 weken weer wat van me laten horen!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik dacht dat het wel leuk is om wat meer in details over deze reis te vertellen ?

Reacties

Reacties

Oma v d graaf

Hoi lieverd ,niks geen lang verhaal prachtig om te lezen Wat genieten jullie ,ben een beedtje jaloers,?maar blij dat jij het allemaal meemaakt?Liefs van opa en oma? (Leuke foto's)

Anne

Super leuk om te lezen weer!

Debbie

Super Sop! Heerlijk om zo samen met Esther op pad te gaan. Het ziet er echt heel gaaf en mooi uit! Geniet er maar lekker van!

Dikke kus, xx

Marc

Klinkt weer geweldig! Ook fijn dat Palma en Rick jullie op afstand nog wat tips hebben kunnen geven de laatste dagen, om de ideale route uit te zetten. Geniet er van!

Opa en Oma Hinfelaar

Hallo Sophie, wat een interessant verslag van alles wat je in Thailand totnutoe hebt gezien. Met mooie foto's erbij. Fijn voor je om zoiets mee te mogen maken. We begrijpen dat je nog minstens een maand daar blijft rondzwerven, ook nog naar Vietnam, geniet ervan!! Tot ziens, we verheugen ons op je terugkeer in Nederland over enige tijd. Hartelijke groeten van ons beiden.

Mam

Wat een mooi geschreven verhaal weer over al jouw avonturen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active