Mijn reis als au pair in Australië

Thailand here I come

Wat is er weer veel gebeurd in de afgelopen anderhalve maand! Naast het werken en het oppassen heb ik weer zo veel leuke dingen gedaan. Surfen, uitgaan, nieuwe mensen leren kennen, indoor trampoline springen, vivid (lichtfestival) en een geweldig weekend in Port Stephens is hier een klein deel van. Ik kan hier wel van alles over vertellen, maar ik denk dat je een beter beeld krijgt door de foto's en filmpjes, dus kijk vooral ook daar even naar :)

Mijn reis naar the Red Centre springt er wel echt uit. Met een tour heb ik in 4 dagen de mooiste bezienswaardigheden in het midden van Australië bekeken. Allereerst natuurlijk Uluru, de rots die je op bijna alle postkaarten van Australië wel kunt vinden. Er zit erg veel cultuur en een prachtig verhaal aan vast, en dat maakt het zo bijzonder. Ook Kata Tjuta en Kings Canyon waren prachtig. Ik heb op deze tour veel geleerd over de originele bewoners van Australië, de aboriginals. De tour guide wist op elke plek wel iets bijzonder te vertellen.
Maar wat de tour nog wat specialer maakte was dat we buiten moesten slapen. Op drie verschillende campgrounds aten we van de bbq en sliepen we in een swag (een warme slaapzak) rond het kampvuur. De temperatuur daalde in de nacht tot ongeveer 2 graden en ja, het was erg koud. Ondanks twee lagen kleren, heb ik de eerste nacht nauwelijks geslapen. De tweede en derde nacht gingen gelukkig iets beter omdat je er een beetje aan gewend raakt. Maar slapen onder de sterren maakt alles goed. Daar in the middle of nowhere is de Melkweg zo helder en ik heb de prachtigste vallende ster ooit gezien.
Ook heb ik mezelf overtreffen wat betreft de dieren. De muizen, koeien en dingo's liepen om ons heen, maar toch heb ik daar gewoon geslapen. Wat een ervaring!

Op dit moment ben ik me al weer aan het voorbereiden voor mijn volgende reis. Over anderhalve week vlieg ik naar het prachtige Thailand om daar een maand rond te reizen. Na een maand vliegen we ook nog door naar Vietnam om in twee weken het noorden van dit mooie land te zien. Maar al mijn voorbereidingen en planningen vallen een beetje op de achtergrond, want ik kijk er eigenlijk vooral naar uit om iemand van thuis te zien. Ik ga samen met Esther dit avontuur aan! Wat ben ik blij om eindelijk iemand te zien die me echt goed kent en waar ik echt volledig mezelf kan zijn. Ik heb hier veel leuke vriendinnen, maar ik begin thuis toch wel erg te missen.
Ook voel ik me de laatste tijd niet helemaal lekker in mijn vel bij mijn hostfamily. Ik merk dat er toch wat irritaties zijn en dat ik sommige dingen anders aan zou pakken dan dat zij doen. Ik denk dat cultuurverschil hier ook een grote rol in speelt. Gelukkig is het niet alleen maar negatief en heb ik het ook nog wel naar mij zin hier, maar ik ben wel echt aan het aftellen!

Mijn eerste 6 maanden zitten er gewoon bijna alweer op. Wat is het snel gegaan, maar wat ben ik ontzettend blij dat ik dit avontuur ben aangegaan! Gelukkig houdt het na de 6 maanden voorlopig nog niet op. Ik heb namelijk besloten om na mijn reis door Thailand en Vietnam terug te komen naar Sydney. Ik ga tot december weer wonen en werken bij hetzelfde gezin, om daarna 6 weken door Australië en Nieuw Zeeland te reizen met Anne. Adventures here I come!

Reacties

Reacties

Christiene Jagtenberg

Wauw, Sophie,
Geweldig! Wat een ondernemend iemand ben je. Leuk hoor de wereld rondreizen. Ik kom zelf net terug uit Zuid Afrika. Ook een aanrader!

Debby

Wat heerlijk dat je op zo ontzettend veel momenten zo enorm geniet, en dat je nog zoveel langer blijft!!! Heel veel plezier in Thailand en omstreken, en geniet van je vriendin van thuis!!!

Nelleke van der Veen

De misschien wat minder leuke dingen worden beslist goed gemaakt door alles wat je meemaakt op je reizen samen met je vriendinnen.

Esther

Zoveel zin in!! ❤️

Anne

Have fun! En ik kan niet wachten!!

Oma v d graaf

We genieten van je mooie verhalen opa vindt het geweldig dat je zo zelfstandig ben.?

Mam

Weer een prachtig en (h)eerlijk verhaal. Lekker blijven genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active