Mijn reis als au pair in Australië

Weer anderhalve maand verder

Wat is er weer ongelofelijk veel gebeurd afgelopen anderhalve maand! Ja alweer 1,5 maand verder, de tijd vliegt!

Na mijn trip naar Adelaide heb ik onder andere veel stranden rond Sydney bezocht. Zo ben ik een dag naar Palm Beach geweest. Dit was erg mooi, maar nou ook weer niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Het 'dorpje' was niks. Een paar dure restaurantjes en de rest waren woningen. Wel hele grote mooie woningen haha!
Ook ben ik naar Watsons bay geweest. Dit ligt meer in Sydney (Palm beach erbuiten), dus na een kwartiertje op de ferry stond ik op het strand. Als je je even een vakantie plek voor stelt met een prachtig strand en de perfecte strandhuisjes, dan zie je Watsons bay voor je. En uitzicht op de skyline van Sydney maakt het helemaal af.
Als laatste maakt een bezoek naar Bondi het natuurlijk af. Eerst heb ik de Coogee tot Bondi walk gelopen. Dit is minder zwaar en ver dan de Manly tot Spit walk, maar het is een heerlijke, vrij platte (wat ook wel eens lekker eens haha) loop langs de kust. Het waaide te hard voor het strand, maar er is een stuk gras waar je heerlijk kan liggen. De markt in Bondi is erg gezellig. Op zaterdag verkopen ze voedsel en op zondag staan er kraampjes met frutsels.
Helaas is de tijd van op het strand liggen nu wel echt voorbij..

Ook ben ik nog steeds aan het surfen. Fleur en ik hebben het een keer geprobeerd op het surfbord van Fleur haar hostparents. We stonden, maar daar is ook alles mee gezegd.. Blauwe plekken overal! Gelukkig gaat het in de lessen erg goed en leren we nu om echt bochten te maken.

Ik pas inmiddels ook vaker op andere gezinnen op. Naast dat het leuk is om meer gezinnen in de omgeving te leren kennen, is het ook erg goed voor mijn money ;) Aangezien ik nog vele leuke reisjes voor de boeg heb, heb ik dit ook wel nodig. Ik ben ook op zoek naar een bijbaantje in een café of restaurant, maar helaas is dat nog niet gelukt.

Verder heb ik wat echte Australische dingen gedaan; ik ben naar de finals van de paardenraces geweest. Dat is echt een ding hier en mensen tutten zich helemaal op. Hoge hakken, mooie jurk, laag make-up en natuurlijke bijpassende hoed of bow. Dit is erg leuk om te zien! Ik en Katie hadden totaal geen verstand van hoe het werkt maar na de eerste twee races op onze manier geanalyseerd te hebben, hebben we een gokje gewaagt. En ja hoor, ons paard won!!
Ook een tour naar de huntervalley, de wijnregio rond Sydney, hoort erbij. Na een paar slokjes van zo'n 30 verschillende wijnen, en 10 soorten wodka, wordt de wijn tour ineens erg leuk haha!

Maar helemaal boven aan van leuke gebeurtenissen staat toch wel mijn vakantie naar Tasmanië! Wat is dat een prachtige staat zeg. Het hoort nog bij Australië, maar wordt vaak vergeten.. Hoe kan ja zoiets moois nou vergeten? Het is heel lastig uit te leggen hoe het er uit ziet, omdat je na een paar kilometer in weer een heel ander soort landschap rijdt. Naast weilanden, duinen, prachtige stranden en een echt regenwoud, leek het ineens ook weer alsof je in Afrika rond rijdt. Echt prachtig! Mia en ik hadden een auto gehuurd en daarmee in 5 dagen het eiland rond gereden. Met een strakke planning heb je dan net alle grote dingen gezien, maar ik had er zeker langer kunnen blijven.
Nadat we heel veel doden dieren langs de weg (ga daar niet 's nachts rijden) hebben zien liggen, zijn we ook naar een sanctuary gegaan om wat levende dieren te zien. Natuurlijk konden de Tasmanian devils niet ontbreken. En ja, hun naam doet hun eer aan. Ook hebben we kangoeroes gevoerd. Ze lijken lief en schattig, en dat zijn ze ook wel, totdat ze eten willen en rechtop gaan staan.. Wat een enorme beesten. Mia werd zelfs half aangevallen en had een kras op haar wang. Maar toch is het erg bijzonder om die beesten zo dichtbij te zien.
Als afsluiting maakt een bezoek aan MONA (museum of old and modern art) het tripje naar Tasmanië helemaal af. Ook dit is bijna niet uit te leggen, het is namelijk hele vreemde kunst. Echt een aanrader!
Kijk vooral even de foto's en het filmpje, dan krijg je misschien iets meer een beeld ;)

Als ik dit zo lees, wordt ik toch wel erg gelukkig en dankbaar dat ik dit allemaal kan meemaken. En er gaat nog zo veel meer gebeuren!

Reacties

Reacties

Marc

Wij willen ook naar Tasmanie :)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active