Mijn reis als au pair in Australië

Adelaide

Ik heb net een geweldig lang weekend Adelaide achter de rug! Ik was best een beetje zenuwachtig want dit was mijn eerste reisje helemaal alleen. Ik vind alleen vliegen niet erg, maar daarna alleen in een hostel en in een nieuwe stad is toch best spannend. Gelukkig ging de reis erg goed en kon ik met mijn grote vriend Google maps alles in één keer vinden.
Ik heb die middag heerlijk door Adelaide rond gelopen. Ik ben begonnen bij Chinatown, wat erg klein was. Het was eigenlijk maar één straat, maar ik heb daar wel heerlijke dumplings gegeten. Naast Chinatown ligt central market. Dit is een binnenmarkt waar je werkelijk alles kunt krijgen. Adelaide staat vooral bekend om de vele musea en een grote university. In 1 straat kan je al deze prachtige gebouwen vinden. Ik ben begonnen bij de Art Gallery of South Australia. Ik ga niet vaak naar musea, maar ik vond deze echt heel mooi. Van schilderen tot klederdracht en voorwerpen, er is erg veel te zien! Daarna ben ik doorgegaan naar het South Australian Museum. Dit was naast een tentoonstelling over aboriginals en wat opgezette dieren, iets minder bijzonder. Ik ben de straat doorgelopen, langs de university en wat monumenten, en ben daarna nog even in de Botanical Gardens gaan liggen.

Het hostel was het goedkoopste hostel wat ik kon krijgen en dat merkte je helaas ook. Naast vieze oude kamers en badkamers, werd er de hele nacht muziek gedraaid. Ik merk toch dat dit echt niks voor mij is en ik heb met mezelf dan ook afgesproken dat ik de volgende keer liever wat meer betaal, maar dan ook echt de rust krijg die ik verdien.

Na een hele korte nacht moest ik om 6 uur klaar staan om opgehaald te worden om naar Kangaroo Island te vertrekken. Ik ging op een 2-daagse tour naar dit prachtige eiland met een leuke groep. De groep was erg afwisselend met wat oudere mensen, een paar stellen, wat mensen alleen en een leuke tour guide. Op anderhalf uur afstand van Adelaide namen we de boot naar Kangaroo Island. Ik had rekening gehouden met dat het een paar graden koeler zou zijn in Adelaide dan in Sydney, maar ik wist niet dat het nog eens een paar graden kouder zou zijn op Kangaroo Island. Op de boot was het helemaal koud door de wind, maar toch ben ik niet naar binnen gegaan. Het uitzicht boven op de boot was echt prachtig. Gelukkig hebben we uiteindelijk de hele tour erg geluk gehad met het weer. De guide vertelde dat het vaak stormt of bewolkt is, maar wij hebben de meeste tijd zon gehad. Op het eiland hebben we naast de prachtige natuur, ook veel actieve dingen gedaan. Als eerste zijn we gaan zandborden, wat nog best moeilijk is! Als je zit ben je veel instabieler dan op een slee, en staan is helemaal moeilijk. Maar het is wel erg leuk om te doen! Ook hebben we gekajakt en hebben we naast zeehonden op het strand gestaan, in het donker langs kangaroos gelopen en de koala beertjes in de boom zien zitten. Het eiland is echt prachtig en de tour was erg leuk!

Na de tour had ik weer een nacht in het vreselijke hostel, maar gelukkig kon ik naar een andere kamer dus had ik iets minder last van het geluid. Zondag ging dan eindelijk één van mijn grootste dingen op mijn bucketlist in vervulling! Ik heb gezwommen met dolfijnen! Na 2 keer het water in gegaan te zijn vlak bij de baai, maar niks kunnen zien omdat het water erg troebel was, zonk de moed mij een beetje in de schoenen. Het zal toch niet zo zijn dat ik eindelijk met dolfijnen ga zwemmen, en dan alsnog niks zie.. Na een tijd gevaren te hebben, zijn we op de open zee gaan zoeken naar een andere groep dolfijnen. Het duurde even, maar uiteindelijk vonden we een erg grote groep! We moesten snel het water in en verschillende kanten op kijken, en ja hoor, toen zag ik ze! Ze zwommen naast ons en onder ons en waren echt nieuwsgierig aan het kijken. Wat een geweldige ervaring!

Ik merk dat ik ook zelf ook wat rustiger geworden ben door mijn kleine reisje. Ik kon echt even alles loslaten en genieten van dit prachtige land!

Reacties

Reacties

Debby

Hi Sophie,
Wat maak je toch veel mee!! Super leuk om het te lezen. Fijn dat de minitrip naar Adelaide je goed heeft gedaan!! X

Opa en oma graaf

Mooi verhaal Sophie je kan het goed vertellen.leuk dat je zo geniet .liefs van opa en oma ????

Marc

Supergaaf!
Ja, ik mocht mijn opgezette wezel thuis ook al niet al te opvallend neerzetten, dus van dat South Australian natuurmuseum snap ik wel... Verder geweldig leuk verhaal!
x
Dad

Greta

Meisje wat maak jij een mooie dingen mee. Als het goed is gaan wij in november Erik opzoeken in Perth. Door alle mooie foto’s en video’s krijg ik er onwijs veel zin in. Heel veel plezier, Greta

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active