Mijn reis als au pair in Australië

Het is niet altijd sunshine in paradise

De titel van deze blog kan zowel letterlijk als figuurlijk genomen worden!
Letterlijk omdat helaas de zon niet altijd meer schijnt.. Het is hier nu herfst en dat merk je wel. Gemiddeld is het tussen de 22 en 25 graden met zon en een paar wolken. Soms hebben we nog een dag heel warm weer en kan het zo weer dik 30 graden worden. Maar er zijn nu ook dagen dat het 19 graden is en de hele dag regent. Maar goed, ik mag niet klagen met dit weer ;)

Ik doe echt nog heel veel leuke dingen en voel me nog steeds erg thuis. Zo ben ik naar de blue mountains geweest. Dat is een natuurgebied vlakbij Sydney, en wauw wat is dat prachtig. Daar heb ik heerlijk rond gelopen en genoten van het mooie uitzicht en goed gezelschap. Ik ben naar de Mardi Gras parade geweest en naar het concert van Ed Sheeran! Ook heb ik inmiddels 4 surflessen gehad. Of het nu beter gaat kan ik niet echt zeggen haha! We hebben elke keer een andere zee gehad; soms ruw, soms heel rustig. Door de verschillende omstandigheden voelt het ook elke keer anders en gaat het soms geweldig, en daarna bak je er niks meer van.. Maar goed, dat hoort erbij en het is natuurlijk nog steeds super gaaf om te doen! Ook heb ik de vijfde verjaardag van mijn hostkindje gevierd en de Manly tot Spit walk gelopen. En dit zijn dan de 'grote' gebeurtenissen, maar een dagje naar de stad voelt ook nog steeds als een heel uitje.

Ondanks al dit leuks, is het niet altijd Sunshine in paradise.. Het lijkt net alsof de kinderen mij nu pas gaan uittesten nu ze helemaal aan me gewend zijn. Ik probeer nog steeds mijn manier te doen, maar af en toe word ik wel een beetje gek van ze. Hopelijk is dit gewoon een fase en als ik consequent blijf, gaat het vast wel weer over.
Ook heb ik wat problemen gehad met de onderhuurder van mijn huis in Nederland en is tot mijn grote verdriet één van mijn katten overleden. Door dit alles denk ik veel aan thuis en is de heimwee wat vaker aanwezig dan eerst. Hierbij mijn tips om met heimwee om te gaan:

- Bel met je ouders, familieleden en vrienden of vriendinnen. Bespreek je probleem, maar niet te lang. Heb het vooral ook heerlijk over andere dingen die jij of zij meemaken.
- Ga het huis uit! Of je nou een wandeling gaat maken, naar het strand of even shoppen. Frisse lucht doet je goed.
- Ga iets leuks doen met vriendinnen. Als je pas net in het buitenland bent, heb je waarschijnlijk nog niet heel veel kennissen of vrienden. Wees niet bang om mensen een berichtje te sturen. Iedereen maakt hetzelfde mee en iedereen vindt het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Stuur ook eens opnieuw een berichtje naar mensen die je pas 1 of 2 keer gezien hebt.
- Praat met je hostfamily. Het is erg belangrijk dat zij weten als je ergens mee zit. Je woont niet alleen bij hen, maar zorgt ook voor de kinderen. Ze merken allemaal als je niet lekker in je vel zit en het is dan ook heel fijn om je verhaal kwijt te kunnen.

En het belangrijkste: geniet! Herinner jezelf soms even dat je hier zit en de reis van je leven maakt. Geniet van het moment en pieker niet te veel over de toekomst en het verleden.

Morgen vertrek ik voor een lang weekend naar Adelaide! Hier ga ik met dolfijnen zwemmen, wat heel hoog op mijn bucketlist staat. De blog hierover volgt snel :)

Reacties

Reacties

Opa en oma v d Graaf

Lieve Sophie we hebben net je reisverslag gelezen .Je pakt het goed aan om leuke dingen te gaan doen dat is het beste om de muizenissen uit je hoofd te jagen.Wat betreft de kids negeren dat is het beste het andere moment willen ze je weer knuffelen.Wel fijn dat je daar wel vrienden hebt gemaakt geniet zoveel als je kan.Veel liefs van Opa en Oma ???

Nelleke van der Veen- van Asselt

Ik sluit me geheel bij de woorden van je opa en oma aan.
Ik vind het geweldig zoals je het doet en ik wens je een heel fijn weekend in Adelaide.
Groet van Nelleke van der Veen.

Marjolein

Hi Sophie, the kids will try it on but that also means you are now part of the family and no longer a stranger! Be honest with them, Australians are tough! Marjolein

Mam

Wat beschrijf je mooi hoe je met de minder leuke dingen omgaat en super goed om te blijven focussen op het goede en daar volop van te genieten. Zwemmen met dolfijnen, een droom die je al heel lang hebt en nu gaat realiseren. Geweldig!
Mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active