Mijn reis als au pair in Australië

Een maand!

Ik ben al weer een maand in Australië! En weer schrijf ik deze blog op een heerlijke plek; het strand :)

In de afgelopen 4 weken ben ik helemaal ingewerkt en gesetteld. De kinderen testen me nog steeds regelmatig uit en af en toe zijn ze gewoon heel vervelend.. Maar ze zijn vooral ook heel erg lief en grappig! Ze vinden het vervelend als ik wegga en willen altijd met me mee als ik zelf iets ga doen. Zo leuk om te merken dat ze je graag mogen!

Ook met de ouders krijg ik een steeds hechtere band. Ik kan goed met ze praten en met ze lachen. Het eerste weekend van maart ga ik met ze mee op een campingtrip om de familie van mijn hostmom te ontmoeten. Ja, ik op een campingtrip ergens in Australië (in de buurt van Melbourne), we zullen zien hoe dat gaat..

Verder heb ik vooral heel veel leuke dingen gedaan de afgelopen maand. Ik heb enorm veel mensen ontmoet. Soms ging zo'n ontmoeting heel soepel en was de klik er gelijk, bij andere wilde je na een uur wegrennen.. Toch blijft het erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
Ik ben naar verschillende feestjes geweest. Een poolparty, full moon party en een pub crawl. Allemaal heel verschillend, maar allemaal super gaaf om mee te maken. Zo dacht ik dat ik in mijn lange jurk zwaar overdressed was op de poolparty, maar ik was dus echt underdressed haha. De pub crawl en full moon party heb ik met een Nederlands clubje meiden gedaan, wat erg leuk was. Dus aankomende zaterdag komt pub crawl nummer 2 eraan ;)
Ook ga ik vaak naar het strand, met de kinderen naar de speeltuin of lekker lunchen of wandelen met iemand.

Ik ontdek de stad steeds meer; zo zie ik elke keer als ik naar de stad ga met de ferry het opera house en harbour bridge, zo gaaf! Ik ben naar de open air cinema geweest en rondgelopen op darling harbour. Toch is er nog zo veel te doen en zien, en gelukkig heb ik daar nog genoeg tijd voor. Al gaat de tijd voor mijn gevoel ook wel heel snel voorbij..

Fleur en ik hebben zaterdag ons eerste surfles. Ik ben heel benieuwd of dit een beetje gaat lukken haha!

Het gaat dus echt heel goed en voel me erg thuis. Tuurlijk heb ik momenten dat ik mijn familie mis, mijn lieve katten, Esther tijdens het uitgaan en al mijn vriendinnen om heerlijk mee te kletsen en die je gewoon door en door kennen! Maar goed, je krijgt er hier ook zo veel voor terug :)

Reacties

Reacties

oma en opa v d graaf

Geniet er maar van Sophie,de tijd gaat snel .lieve groet van opa en oma graaf

mam

We vinden het zo fijn dat je geniet van alle nieuwe dingen en nieuwe mensen die je ontmoet. Ik ben heel benieuwd hoe de camping trip zal zijn. En surflessen, hoe gaaf is dat!

Mily

Leuk Sophie om te lezen hoe het met je gaat. ENJOY!!!

Carline

Ha Sophie, wat ontzettend leuk en stoer dat je dit avontuur aangaat! Lijkt me een heel bijzondere ervaring. Heel veel plezier en succes down under!

Nancy

Enjoy......?

Debby

WoW Sophie, wat klinkt alles wat je doet leuk (oke, behalve het uittesten, maar ja, hoort erbij)! Super veel plezier nog! En wie weet kom je wel een prachtige surfdude tegen ? Veel plezier nog!

Suzette

Super nice allemaal!
Dat surfen komt vast goed hahaha. Beetje heimwee hoort erbij maar je kan altijd bellen?
Leuk geschreven trouwens! Ik ben benieuwd naar je volgende blog. Liefs

Ilonka

Heerlijk Sophie, geniet er maar lekker van!
Ik hoop dat je nog heel veel mooie plaatsen kan bezoeken in Australië. Philip island vlak bij Melbourne vonden wij, 25 jaar geleden ?, erg leuk.

Greta

Super leuk Sophie. Mooie verhalen schrijf je! Veel plezier!

Eline

Wat leuk om te lezen deze mooie en spannende wending in je leven! Haal alles wat erin zit er maar lekker uit.

Opa en Oma H.

Je Blog nu gevonden, met die leuke foto's erbij. Goed hoor en veel sterkte! (zie Emails)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active