Mijn reis als au pair in Australië

De eerste twee weken

Inmiddels ben ik al weer 2 weken in Australië!

De ontmoeting met de kinderen verliep heel goed. Ik had cadeautjes meegenomen en die vielen erg in de smaak. Een Nederlandse politie auto voor H, en een pop met Nederlandse kleding voor L. Ze hebben het hele weekend er mee gespeeld, en ook de stroopwafels zijn een hit haha!
De eerste dagen heb ik gewoon meegedraaid met het gezin. Ik ben mee geweest met brengen en halen van de opvang, gekeken naar hoe ze omgaan met de opvoeding en hoe alle praktische dingen gaan. Ik merk toch best wel wat verschil met Nederland. Zo zijn de ouders heel lief, maar af en toe wat laks qua corrigeren. Ik vond het dan ook best spannend toen ik de eerste hele dag alleen de kinderen had. Ze waren gewend aan dat ik er was, maar ze kwamen het weekend nog niet echt naar me toe. Gelukkig ging de eerste dag heel erg goed! Zelfs afscheid nemen van de ouders ging zonder tranen en drama! Ik sluit aan bij de opvoeding van de ouders, maar ik gebruik ook mijn eigen manieren. Gelukkig gaan de kinderen hier erg goed mee om en voelen ze zich oké bij mij.

Op maandag en dinsdag heb ik de kinderen de hele dag. Vaak ga ik 's ochtend naar het park, de speeltuin of het strand. Daarna lunchen we thuis en dan gaat H slapen. In de middag duiken we vaak in het zwembad en spelen we buiten of binnen. Vrij relaxed, maar het is ook wel erg zwaar!
Op woensdag, donderdag, vrijdag wisselen mijn diensten een beetje. Dit zijn de dagen dat de kinderen naar op de opvang gaan, dus ik breng ze of haal ze. De ene dag alleen brengen, de andere dag alleen halen, of soms allebei. Het ligt er aan hoe laat mijn hostmom op kantoor moet zijn, maar ze geeft dit op tijd aan. Tussen 9 en 3 ben ik dan vrij. Op die moment ga ik naar het strand, lees ik een boek of kijk een serie. Ook ontmoet ik dan vaak nieuwe mensen!

Ik moest wel echt even wennen aan het warme weer, het Engels spreken en het rijden aan de linkerkant in een enorme Range Rover haha! De eerste week had ik vrij vaak last van mijn hoofd en keel door het weer en de inspanning van het Engels spreken. Gelukkig is het nu over en heb ik al een kleurtje zoals een echte aussie en gaat het Engels steeds vloeiender. Ik heb veel geoefend in de auto en begin langzaam te wennen aan hoe groot hij is. Het links rijden ging vrij snel goed!

Ook heb ik al best wat mensen ontmoet. Ik ben met een groepje Nederlandse meiden naar Sydney geweest op Australia Day. De hele dag gezeten op een kleedje en 's avond vuurwerk gekeken, typisch Australisch haha! Ook heb ik een groepje au pairs in de buurt uit verschillende landen waarmee ik al wat dingen heb gedaan; naar het zwembad geweest, gelopen door de stad en zondag gaan we naar een poolparty! Elk weekend voelt als vakantie omdat je zo veel dingen onderneemt, echt heerlijk!
Er woont een Nederlands meisje, Fleur, bij mij in de buurt waarmee ik veel afspreek. We hebben al een favoriet tentje in de buurt waar ze de meest lekkere lavacake ooit hebben! Ook gaan we binnenkort surflessen nemen samen. Dat wordt vast heel zwaar, maar hoort natuurlijk bij het Australische leven :)

Dit was een korte samenvatting over hoe mijn leven nu is. Ik vermaak me hier dus wel!

Reacties

Reacties

Marc

Geweldig!!!
Succes, en geniet ervan.
x

Monique

Super leuk om weer te lezen. Ben blij dat je zo geniet.

Nelleke van der Veen- van Asselt

Knap, dat je je nieuwe leven zo snel oppakt!
Groet van Nelleke.

Oma

Super dat alles zo goed gaat,was bang dat je daar alleen zou zijn maar gelukkig is dat niet zo, geniet er maar van .liefs opa en oma??

Joyce

Leuk om te lezen Sophie! Volgens mij is dit een heel goed su pair gezin en een geweldig plek! Xx jo

Jessica

Wooow Sophie wat super gaaf allemaal!
Vind dit echt enorm leuk om te lezen! En ben echt blij voor je dat het allemaal zo geweldig uitpakt!!
X
Jessica

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active