Mijn reis als au pair in Australië

Laat het avontuur maar beginnen!

Hier zit ik dan; na het eerste rondje in de wijk, met mijn smoothie op een terrasje bij het water.. Vanaf nu begint mijn avontuur echt!

De afgelopen weken waren een nog grotere emotionele rollercoaster dan de weken voor de match.
Als eerste begon het met het regelen van alle belangrijke zaken; zorgen voor goede verzekeringen, internationaal rijbewijs aanvragen, contract doornemen en teken met de familie, spullen pakken, etc. Ook ben ik nog erg lang bezig geweest met het onderverhuren van mijn huis. Wat een stress heeft dat nog tot het laatste moment gegeven! Maar het is gelukt ?

De laatste 3 weken stonden in het teken van afscheid nemen. De laatste week van december ben ik nog op wintersport geweest met mijn lieve familie! Naast dat het skiën echt heerlijk was, was het ook fijn om nog een weekje oud en vertrouwd bij elkaar te zijn.
Daarna een geweldig oud en nieuw feest gehad, om het nieuwe jaar goed te beginnen. De eerste twee weken van januari heb ik geprobeerd om zo veel mogelijk van mijn vriendinnen nog te zien en iets speciaals met diegene te doen. Dit was erg dubbel allemaal, omdat het fijn is om diegene te zien, maar je weet ook dat het erg lang duurt voordat je haar weer ziet!
Gelukkig heb ik nog een heel leuk verjaardag/afscheidsweekend gehad! Ik heb mijn hele familie gezien en al mijn vriendinnen zijn langs gekomen om nog een keer goed te stappen. Dit was geweldig en een zeer leuk afscheid!
Dan komt het echte afscheid en dat is moeilijk. Ik heb behoorlijk wat tranen gelaten, maar dat hoort erbij.

De lange vliegreis kon beginnen, eerst 11 uur naar Hong Kong. Gelukkig ging dit vrij snel en heb ik naast het kijken van films, ook veel gekletst met 2 Nederlandse vrouwen die naar Nieuw Zeeland gingen. Na 2 uur wachten, nog 9 uur vliegen naar Sydney. Deze vlucht was wat zwaarder omdat het nacht was en ik niet goed kan slapen in het vliegtuig. Maar het ging gelukkig toch vrij snel voorbij.
Gisteravond laat ben ik aangekomen en opgehaald door mijn hostmom. Ik heb een prachtig eigen plekje in een heel mooi huis. Ik heb een eigen slaapkamer, badkamer en klein woonkamertje/keuken. Ook is er een zwembad in de tuin. Na een redelijke nacht slapen, heb ik als eerste een duik in het zwembad genomen, heerlijk!

Vanmiddag ga ik de kindjes en mijn hostdad ontmoeten. Spannend, maar ik heb er erg veel zin in!

Reacties

Reacties

Christiene

Hoi Sophie, leuk om je te volgen! Moedig hoor van je om deze stap te nemen. Heel veel plezier daar! Liefs Chrustiene

Nelleke van der Veen

Leuk, dat ik ook je van je verhalen kan genieten. Groetjes, oma van Anne

Joyce

Wat spannend joh! Leuk zon grote kamer! Plaats je ook fotos?
X Joyce

Marc

Superleuk om te lezen, Sophie! Heel veel succes en plezier daar - het gaat je vast allemaal lukken :)!
x
Dad

Oma

Ik denk dat ik het gevonden heb om je te volgen .kus oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active